nvlddmkm.sys Mavi Ekran Hatası Çözümü

Eğer mavi ekran hatasıyla karşılaşmışsanız ve hatanın sebebi "nvlddmkm.sys" dosyası ise ekran kartınızdan dolayı oluşan bir problem vardır. Bu problem ya ekran kartınızın bozulduğunu gösterir ya da yanlış driver kurmuş olabilirsiniz. Öncelikle bilgisayarınızı güvenli modda açıp kurduğunuz driveri kaldırın. Sonra işletim sisteminize uygun olan doğru driveri kurup deneyin. Tekrar aynı hatayı alırsanız büyük ihtimalle ekran kartınızda fiziki sorun olmuştur. Ayrıca aşağıdaki 7 adımı uygulayarak çözmeyi de deneyebilirsiniz.


1: Grafik kartı sürüsünün en son versiyonunu yükleyiniz.
2: C:\Windows\System32\Drivers klasörüne girin ve nvlddmkm.sys dosyasının ismini nvlddmkm.sys.old olarak değiştiriniz.
3: Nvidia klasörüne gidiniz ve nvlddmkm.sy_ dosyasını bulunuz ve masaüstüne kopyalayınız.
4: CMD'yi çalıştınız ve CMD ekranında masaüstü konumuna geliniz.
5: CMD ekranında expand -r nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys bu komutu çalıştırın.
6: Masaüstünde yeni oluşan nvlddmkm.sys dosyasını C:\Windows\System32\Drivers klasörüne kopyalayın.
7: Bilgisayarı yeniden başlatın.

19 Yorumlar

  1. bu çözüm bazen işe yarıyor ama genelde problem devam ediyor, ayrıca cmd yi yönetici olarak çalıştırmak gerekiyor öbür türlü genişletme işlemini bilgisayar yapamıyor

    YanıtlaSil
  2. xpand -r nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys yaptıktan sonra dosya nvlddmkm.sy diye kalıyor cmd de ise %60 ı tamamlandı diyor

    YanıtlaSil
  3. Bende de halim beyin ki gibi oldu. Yardım lutfen

    YanıtlaSil
  4. Bende de halim beyin ki gibi oldu. Yardım lutfen

    YanıtlaSil
  5. arkdaşlar hiç komutlarla ugraşmayın dosyayı alın ismini deiştirin (nvlddmkm.sy_ isimli dosyanın kopyasını alın nvlddmkm.sys bu isimi koyun) dikkat edin kopyaldıgınız yere yapıstırdıgınızda kopya die isim gelir yani (nvlddmkm - Copy.sy_) isimli olur bende ingilizce dili yüklü oldugu icin Copy cıkıor sizde kopya die cıkacaktır bendede aynı sorun vardı Fakat bu yaptıklarımı yapınca herşey sorunsuz calışıor iyi günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. windows 10 kullanıyorum bende sadece nvlddmkm.sys dosyası var system32de. Başka yerde bulamadım nvlddmkm.sy_ dosyasını ve sorun hale devam ediyor yardım edebilir misin kardeşim

      Sil
  6. allah razı olsun sızden sağolun sorunum çözüldü

    YanıtlaSil
  7. allah razı olsun sızden sağolun sorunum çözüldü

    YanıtlaSil
  8. Bende bu hatayı verdi, bilgisayarı açtım oyuna girdim girer girmez ekran çizgi çizgi oldu pc kapandı. Söktüm temizledim pc yi bidaha 1 kere açıldı ekran çizgiliydi kapattım. Yani ekran kartı yanmış gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce vga kablosunu deiştir sağlam bitane bul onla dene eğer düzelmiyorsa ekran kartında sorun vardır hemen ekran kartı deme bence

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. bendede öyle oluyor ama çizgili filan olmuyor sadece mavi ekran veriyor

      Sil
  9. bende hiç bişey olmuyor sadece mavi ekran ve nvlddmkm.sys hatası oluyor yani benim sadece mavi ekran sorunum var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buarada benimki note book leptop yani

      Sil
    2. Arkadaşlar çok sağolun sizé tavsiyem nvlddmkm.SYS dosyanın ismini oldu olarak değiştirin hepsi bu kadar

      Sil
  10. Bilgisayar açılsa kaldıracaz da açılmıyor bilgisayar ne yapmamız gerekiyor

    YanıtlaSil
  11. Konuyu hortlatayım
    Win 7 kurarken nvlddmkm.sys mavi ekran hatası alıyordum. Sonra anladım ki Nvidia ekran kartımı win 7 bir türlü tanımadığı için bu hatayı veriyor. Bios a girdim. Nvidia ekran kartını kapattım. Onboard vga kartını seçtim. Sorun çözüldü win 7 kuruluma devam etti. 2 saatimi harcadı başkalarının harcamasın.

    YanıtlaSil
  12. CMD ekranında masaüstü konumuna geliniz. ne demek tam oalrak ?

    YanıtlaSil
  13. nvidia klasörüne nerdeb girebilirim

    YanıtlaSil